Вода становить
близько 80 % маси тіла дитини. З дорослішанням частка води в її організмі
зменшується до 68-72%. Вода є транспортувальником речовин в організмі,
середовищем для здійснення біохімічних реакцій, адже вона є добрим розчинником.
Разом з водою до організму потрапляють різноманітні макро- та мікроелементи.
Вода, яку ми даємо пити дітям у дошкільному навчальному закладі, має бути якісною і добре очищеною. Адже вживання неякісної води (неочищеної водопровідної) є однією з причин порушень діяльності шлунково-кишкового тракту у дітей. Погана вода негативно впливає на більш вразливий, ніж у дорослих, дитячий організм.
Вода, яку ми даємо пити дітям у дошкільному навчальному закладі, має бути якісною і добре очищеною. Адже вживання неякісної води (неочищеної водопровідної) є однією з причин порушень діяльності шлунково-кишкового тракту у дітей. Погана вода негативно впливає на більш вразливий, ніж у дорослих, дитячий організм.
Чому питний режим в дошкільному садочку є важливим
Нестача води в організмі призводить до зневоднення, а потім і до порушення водно-сольового обміну, терморегуляції, через що може навіть статися перегрів організму. Нестача води також негативно впливає на всмоктування поживних речовин у кишківнику і призводить до швидкої втомлюваності при незначних фізичних чи розумових навантаженнях (це насамперед зумовлено недостатнім надходженням води до клітин мозку).
При зневодненні спостерігаються такі симптоми, як пригнічення сечовиділення, темно-жовтий колір сечі. Можуть також бути потріскані сухі губи, сухий язик, блідий сіруватий відтінок шкіри, судоми, пронос, блювання.
Саме тому важливо, щоб дитина могла отримувати воду вчасно та у достатньому об`ємі. З цією метою у дошкільному закладі влітку організовується питний режим.
Як ми організовуємо питний режим
Згідно з пунктом 1.5 Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 № 298/227 (далі — Інструкція № 298/227), для організації оптимального питного режиму потрібно забезпечити дітей водою за індивідуальною потребою. Кип`ячену воду дають після охолодження до кімнатної температури. Її зберігають у добре вимитому посуді і міняють не рідше ніж раз на добу.
У нашому дошкільному закладі питний режим для дітей організовують так:
- на харчоблоці воду отримують від постачальника ФОП Яковленко Г.Г. (Питна вода бутильована);